בכיר המוסד מייק הררי – הלך לעולמו

    דוד לזר | צילום: אנדריי ברונטמן No Comments on בכיר המוסד מייק הררי – הלך לעולמו
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מיכאל (מייק) הררי, מי שהיה בכיר המוסד וממפקדי אגף קיסריה בארגון הלך אמש (ראשון) לעולמו, והוא בגיל 87.
    הררי היה גם ממקימי יחידת החיסולים המוסד כידון, האחראית על חיסולים במוסד, וכן חבר בהגנה, בפלמ"ח ובשב"כ.

    בין מבצעיו הבולטים היה חיסול עלי חסן סלאמה, אחד מראשי ארגון 'ספטמבר השחור' – האחראי לרצח הספורטאים באולימפיאדת מינכן – בלבנון בשנת 1979.

    באמצע העשור הקודם הררי נטל חלק לבקשתו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, במבצע מיוחד במסגרת הפעילות נגד תוכנית הגרעין האיראנית וקיבל על כך צל"ש מדגן.

    יצחק ברזילי, שהיה ראש שלושה ראשי אגפים במוסד, ספד הבוקר להררי: "הוא היה גדול הלוחמים של הארגון, גדול מתכנני המבצעים, המוציא אל הפועל. אני יודע ומוקיר את פועלו ותרומתו תמיד". לדבריו, "לא הפסקנו מעולם להביע פליאה על תרומתו לביטחון המדינה ועל המבצעים שבהם לקח חלק והוביל, כמו הפעילות נגד המרצחים מאולימפיאדת מינכן. חייו היו מלאים ועשירים במבצעים מגיל צעיר מאוד. הוא היה פלמ"ח וגדעוני במלוא מובן המילה. את תרומתו הוא עוד החל לפני קום המדינה באירופה והשפעתו לאורך השנים הייתה מעל ומעבר לארגון המוסד".

    ראש המוסד לשעבר שבתי שביט, ספד הבוקר גם למי שהיה מפקדו: "הכרתי אותו כשהייתי בראשית דרכי במוסד. הוא היה מנהל המחלקה המרכזית של הארגון. כבר אז, בראשית שנות השישים, שמו הלך לפניו. הוא סחב על גבו היסטוריה שלמה של ביטחון ומודיעין. הוא היה ראשון בהרבה תחומים".

    שביט הוסיף: "בשנות השבעים כבר הייתי פקוד ישיר שלו. המוח שלו תמיד היה מכפיל כוח. הוא ידע לשלב בין דיסיפלינות שונות בתחום המודיעין, ועסק במבצעים רבים ומורכבים שחלקם פורסם – כמו רדיפה אחרי מרצחים עם דם יהודי על הידיים. עם זאת, רוב המבצעים לא פורסמו וטוב שכך".



    0 תגובות